15 March 2013

Cocosette



Gluten free, sweet little bites...Have a good weekend!

Ingredients:
200 g sugar
1 egg
2 yolks
200 g cream cheese, softened
300 g coconut, dessicated
zest of 1/2 orange or, vanilla essence
- chocolate, melted for coating (around 150 g)
Method:
Preheat oven to 160 (fan) or 170*C. Line a baking pan with baking paper.
Beat sugar,  egg and yolks. Add cream cheese, beat another 2-3 min, then add flovouring and coconut. mix well. Take spoonfuls of this mixture and place onto prepared paper (I like rolling them between my palm to form balls). Bake for 10-12 minutes; leave them pale. Cool slightly, then dip each ball into melted chocolate. return to it's place and leave cool completely (chocolate will set).




Kokosete

Mali slatki zalogaji bez glutena... Dobar vikend zelim!

Potrebno:
200 gr secera
1 jaje 
2 zumanca
200 gr krem sira, omeksalog
300 gr kokosa, ribanog
ribana korica narandze ili vanila
- cokolada otopljena  (oko 150 gr) 
Nacin:
Zagrijte rernu na 160*C sa fenom (ili 170*C obicna). Pripremite pleh, postavite papir za pecenje na njega.
Umutite secer sa jajima, dodajte sir. Sjedinite dobro, zatim ubacite kokos i vanilu (ili narandzu). Dobro promijsajte. Uzimajte od ove smjese kasikom (ja volim da ih dodatno oblikujem rukama) i redajte na pripremljeni papir. Pecite 10-12 minuta, pazeci da ostanu blijede. Malo prohladite, zatim svaku umocite u cokoladu i vratite na papir da se sasvim ohlade i cokolada stegne.

21 comments:

  1. looks yummy..
    http://foody-buddy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. thanks for visiting my blog...
    new follower on google +

    ReplyDelete
  3. Predicno izgledaju, jednake lijepe. Ja uzivam u kokosu, pa bi ovo bas bilo za mene.

    ReplyDelete
  4. Divne kuglice, odlična ideja za nešto jednostavno i fino.

    ReplyDelete
  5. hi jasna, first time see this..looks delicious for tea.. i am taking a break for a while..take care and have a nice day

    ReplyDelete
  6. Sladak vikend i tebi želim. Kokos i ribana korica, ma to ne može da promaši, a mali zalogaji e njih najviše volim.

    ReplyDelete
  7. Preslatki su, nisam još jela tako nešto :)

    ReplyDelete
  8. Baš slatko izgledaju! Lako i brzo za napraviti, bez mazanja puno suđa - to volim!

    ReplyDelete
  9. They look gorgeous, very tempting too..

    ReplyDelete
  10. Prekrasno izgledaju! Na prvoj fotki, prije nego što sam pročitala sastojke sam pomislila da su u pitanju neki muffini. Recept je jednostavan i sigurno jako ukusan, obožavam kokos!

    ReplyDelete
  11. Prekrasni sladki Jasna.Mnogo mi haresa receptasta.Prekrasno predlovenie s krema sirene,kokos i chokolad.Hubav uikend Jasna.

    ReplyDelete
  12. Ja isto mislila da su muffini, krasno izgledaju i sigurno su ukusni.

    ReplyDelete
  13. Wooow …realmente lindo me encanta tiene un aspecto muy bueno,abrazos y abrazos

    ReplyDelete
  14. Ajme predivni su! Recept mi se jako svidja, bit će isprobani.

    ReplyDelete
  15. I have been following this blog for a year and you make the most amazing foods! Well done and thank you for always sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I always appreciate comments that my readers leave for me.Thank you!

      Delete
  16. Hello Jasna! Thank you for visiting me! Still blogging.. it is so addictive! I love these little muffins they look great and they must taste very nice!
    Ciao!

    ReplyDelete
  17. Odlične cocoosette i još s dodatko naranče.

    ReplyDelete
  18. Jako fini i aromatični keksići, a meni se jako sviđa ovo umakanje u čokoaldu sa donje strane pa izgleda kao da su u maloj čokoladnoj košarici :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...