09 June 2013

Lotus root



For last few weeks I feel totally uninspired for writing. I still cook a lot, but have no desire to take photos and write about it. I hope it won't last, as I rely like bloging, and it helps me in developing my English language and keeping my Bosnian in memory. Keeping with technology is another positive thing about bloging. For now I'm going to use  my (Korean) friend's recipe for preparing lotus root.

Ingredients:
300g lotus, cleaned, peeled and sliced 
1 tbs white vinegar
1/2 cup water
4 tbs soy sauce
2 tbs corn syrup
2 tbs caster sugar
1 tsp sesame seeds
a few drops of sesame oil
Method:
Put lotus root slices in a saucepan with water to cover add  vinegar and cook for 20 minutes to avoid bitterness. Drain in a colander.
Mix water, soy sauce, corn syrup and sugar. Cook over medium heat for 5 minutes until sugar  dissolved, then add the cooked lotus roots. Keep mixing until no liquid is left, it will take about 15 minutes. Turn off the heat. Add the sesame seeds and oil, mix one more time then serve.
naoyafujii / Food Photos / CC BY-NC

Korijen Lotusa (lopoča) na Korejski nacin

U posljednje vrijeme sam bezvoljna za pisanje postova, a vidim da je zatisje nastupilo i na mnogim drugim blogovima koje pratim. Sve manje se pise i  komentira. Nadam se da ce ovaj neinspirativni period ipak proci, jer bloganje ima svoje cari. Meni licno pomaze u 'odrzavanju' mog' maternjeg jezika i 'vjezbanju' Engleskog. A tu je naravno i druzenje sa ljudima koje vole iste stvari, drzanje koraka sa tehnologijom...Za sada evo jednog recepta (moje Korejske prijateljice) za pripremu Lotusovog korijena.

Potrebno:
300 gr korijena lotusa, ociscen, oguljen i izrezan
1 K bijelog sirceta
1/2 solje vode
4 K sojinog sosa
2 K kukuruznog sirupa (ili secerni sirup)
2 K secera
1 k sezamovog sjemena 
par kapi sezamovog ulja
Nacin:
Smjestite reznjeve lotusa u serpu, pokrijte vodom dodajte sirce i kuhajte 20 minuta (ovo ce odstraniti gorcinu). Ocijedite u kolanderu.
Pomijesajte vodu, soja sos, kukuruzni sirup i secer. Kuhajte na srednjoj vatri oko 5 minuta, zatim ubacite lotus korijen. Mijesajte dok vecina tecnosti ne ispari, oko 15 minuta. Iskljucite i umijesajte sezamovo sjeme i ulje. Posluzite!

13 comments:

  1. Žao mi je što je došlo do zasićenja kod tebe, kako se svega zasitimo s vremena na vrijeme, tako dođe red i na blog. Nadam se da ćeš uskoro opet biti puna volje za bloganje.
    Baš me zanima kakvog je okusa korijen lopoča

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sam po sebi, korijen lopoca je poprilicno neutralan. Stoga mu se dodaju sezam i soja sos. Ima neobicnu hrskavu teksturu; veoma slicno 'vodenom kestenu' koji se koristi u Kineskoj kuhinji

      Delete
  2. E, ovog kod nas nema za kupiti. Hm,neutralan ukus...jel to znači da i nema neki ukus...čar je u teksturi i dodacima?Nisam baš ljubitelj dalekoistočnih kuhinja...za razliku od bliskoistočnih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..Rjesenje je potraziti neku blizu baru ;-)...Shala na stranu - zadivljuje me
      znanje i volja Azijata da sve sto je iskoristivo upotrijebe.

      Delete
  3. Jasna nunca había visto esta receta debe ser muy rico,gracias y abrazos.

    ReplyDelete
  4. Zanimljivo, nisam imala priliku probati. Naidju ta mala zatisja, ali se nadam ne preduga :)

    ReplyDelete
  5. Ima baš zanimljiv oblik, ja volim probati jela iz raznih kuhinja, kad sam u prilici.

    ReplyDelete
  6. Draga Jasna, normalno je da u jednom trenutku dođe do zasićenja u pisanju bloga. Naročito blogova koji podrazumevaju i pravljenje fotografija, kao što je slučaj s kulinarskim blogovima, jer te fotografije ne pravimo zato što se šetamo kroz zanimljive predele pa smo poželeli da fotografišemo krajolik, jer nam se dopao, već u toku samog procesa rada na nekom jelu, tako da i same fotografije iziskuju trud i vreme.Istina je da je došlo do zatišja, ali ja verujem da čak i ako se inspiracija i ne javi u neko dogledno vreme, mnogi blogovi već jesu prave riznice recepata, pa će još dugo "živeti" i bez ažuriranja.Takav je i tvoj blog. Ja ipak verujem da ćeš se uskoro javiti s nekom kolačićem...Pozdrav, veliki i prijateljski!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podrsci draga Ankice. Istina, netreba zaboraviti dosadasnji uspjeh i nadam se da ce nove inspiracije vec pristici. Poljubac tebi

      Delete
  7. I've never tried anything with lotus root, this looks so nice..

    ReplyDelete
  8. Korijen lopoča mi je baš interesantan, ali kako mi je i nedostupan ostaje mi sa zanimanjem i dalje gledati ovo kod tebe.
    Što se zasićenja tiče ja ne mogu reći da sam se zasitila, ali da sam pomalo posustala jesam najviše iz razloga što mi je sve teže odvojiti potrebno vrijeme, a onda sam zbog toga ljuta i žalosna, pa kada krenem pisati i slikati a moram to na brzinu nekako mi se čini da nije to , to, a sa druge strane još uvijek jako volim sve ovo i ne želim prestati, ....., i tako u krug. Nadam se da ćeš i ti ponovno dibiti onu staru motivaciju, a i da će život prestati ovako žuriti i ubrzavati i da će biti više vremena za sve ovo što volimo. Koliko su važni recepti i pisanje toliko je i više nego vrijedno i lijepo ovo druženje !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...